Tretes - Reisverslag uit Tretes, Indonesië van Danny Cevaal - WaarBenJij.nu Tretes - Reisverslag uit Tretes, Indonesië van Danny Cevaal - WaarBenJij.nu

Tretes

Blijf op de hoogte en volg Danny

17 Maart 2014 | Indonesië, Tretes

Zo hier weer een reisverslag!
Over mooie dingen want we zijn vorige week een weekendje naar tretes geweest!

We wilden graag naar tretes gaan, een berg dorpje een eindje van Surabaya vandaan.
Onze chauffeur Agus ging ook mee.

We hadden een huisje geboekt maar toen we aankwamen kregen we ineens losse kamers in plaats van een huis. Er was iets mis gegaan op booking.com. De kamers waren niet echt gezellig en toen we in de kamers gingen kijken liepen er superveel dondersgrote mieren in de kamers, ik kreeg er gelijk de kriebels van aangezien we ook geen klamboe mee hadden.

Agus heeft uiteindelijk het gesprek gevoerd, echt superhandig iemand die de taal spreekt.
Uiteindelijk zijn we weg gegaan want de man van het appartementen complex kende weer iemand die wel een huis had. Dat huis had maar 1 douche. Niet zo handig met 8 man haha.

Uiteindelijk naar een ander huis gegaan wat goed te doen was. Eigen zwembad, woonkamer dikke slaapkamers en een gruwelijk balkon met mooi uitzicht.
De volgende dag gingen we naar het safari park Taman Safari 2 ( in Jakarta heb je 1 )
We hebben een (korte) rondrit gemaakt met een jeep, die chauffeur wilde zo snel mogelijk er door heen gaan geloof ik, heb daar niet echt van de dieren kunnen genieten. Ik heb wel veel verschillende soorten dieren gezien ook mijn favoriet de komodo varaan.
Vervolgens kon je lopend ook langs andere dieren gaan het was ook een dierentuin eigenlijk. Hij was echt supergroot ook, volgens mij de grootste van Zuidoost Azië.
Wat ook apart was, was dat je met sommige dieren op de foto kon. Die foto's staan inmiddels op Facebook, zullen jullie wel gezien hebben denk ik. Maar ik was wel echt verliefd op het aapje Cynthia. Wat een schatje. In het begin vond ik het wel zonde omdat die beesten alleen maar worden gebruikt om op de foto te gaan. Maar ik kon het toch niet laten om van deze unieke kans gebruik te maken.
Het was een erg leuke dag en we hebben hem afgesloten in de karaoke bar, waar ik mijn rap debuut heb gemaakt als rapper EminDan haha. Echt lache, de woorden gingen zo snel dat ik af en toe een woord zei en een beetje fuck you er tussen enzo en het refrein ging me ook wel goed af.

De volgende dag zouden we gebruiken om te gaan hiken, maar van het hiken is het niet echt gekomen . Agus zei dat hij wist waar we konden hiken maar hij wist het dus eigenlijk niet. Dat is typisch iets Indonesisch dat ze geen nee tegen je kunnen zeggen . Hebben we al een aantal keer meegemaakt, best wel apart.
We hebben daarentegen wel erg mooie dingen gezien, 2 toffe watervallen en een tempel.

  • 18 Maart 2014 - 18:59

    Carla En Heleen:

    Heerlijk om te lezen wat je allemaal mee maak. Ben nu al zeer benieuwt naar je volgende reisverslag xxx

  • 18 Maart 2014 - 21:29

    Betty:

    Zo, he, James Bond (komodovaraan!), dat was een super weekendje voor je, maar....ga je nog wat werken of hoe zit dat? (grapje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Welkom op mijn blog! Ik zal hier mijn updates plaatsen over mijn stage in Surabaya, Indonesië. Veel leesplezier en laat een berichtje achter! Groetjes Danny

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 4530

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Indonesië

Landen bezocht: