Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Danny Cevaal - WaarBenJij.nu Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Danny Cevaal - WaarBenJij.nu

Surabaya

Blijf op de hoogte en volg Danny

05 Februari 2014 | Indonesië, Soerabaja

Zo ! Inmiddels zijn we aangekomen in Surabaya. Opgehaald door Agus, onze chauffeur. Hele relaxte gast. Ik hoorde van verhalen van Elles al dat hij een goeie kerel was. Heb ook de groetjes van je gedaan Elles, daar was hij heel blij mee.

Ook hebben we ons huis gezien na een rondritje door te stad. Erg druk en chaotisch, maar georganiseerde chaos zal ik maar zeggen. Alles gaat allemaal precies goed en ik voel me ook niet bang in de auto bij Agus.
Hij heeft trouwens een 'goverment car' en dat betekent dat hij overal voorrang heeft en gewoon de baas uit kan hangen dus haha.

Vervolgens uit eten geweest, lekkere rijsttafel besteld voor ons 7en en Agus at ook mee. Hij vertelde dat hij de kosten van het etentje in een week verdiend (35 euro ongeveer).
Wel schrikbarend, maar als je het vergelijkt dat het leven hier een stuk goedkoper is valt dat allemaal ook wel mee.

Vervolgens gingen we boodschappen doen en pinnen. We hebben wel voor bijna 2 miljoen aanboodschappen gekocht ! (125 euro) :P
Daarna de avond afgesloten met een goeie Bintang.

's Nachts zijn we om 4 uur wakker geworden van een of andere Imam die door donderse speakers het gebed aan het zingen was. Duurde echt absurd lang en ging ook steeds harder. Echt belachelijk vroeg ook.

Vandaag zijn we een bed wezen kopen want er was er 1 te weinig. Wij mannen moesten met ze 3e in 2 eenpersoonsbedden. Nu een bed op de kop getikt voor een goed prijsje, heb zelfs nog wat afgedingt !

We zijn ook nog naar een sportschool geweest om te kijken of het wat was. Het was een grote sportschool, wel wat ouwe sannie allemaal maar je kan er wel je ding doen. Ook een zwembad binnen en buiten en een sauna er bij. Goed vertoeven dus.
Die gespierde Indonesiërs zien er ook wel grappig uit trouwens, maar dat zullen ze ook wel van ons denken.

We zijn al wat op de foto geweest trouwens want veel mensen vinden het allemaal wel speciaal die blanke mensen.
Morgen gaan we eerste dag stage lopen in het ziekenhuis dus we zijn benieuwd!!


  • 05 Februari 2014 - 15:03

    Jacqueline:

    Hey Danny,

    Leuk om te lezen!
    Vandaag had ik met Nienke ook al even contact.
    Jullie treffen het met zo een prive chauffeur man!
    alsof je als koning even vervoerd wordt door het land heen , en overal voorrang krijgen.
    Geniet er maar goed van voor je het weet zit je weer terug in dit pokken land , ( kim en ik werden vandaag alweer 3 keer bijna aangereden terwijl we voorrang hadden.)

    Veel succes morgen in het ziekenhuis!
    en de groeten aan de rest

    Liefs Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Welkom op mijn blog! Ik zal hier mijn updates plaatsen over mijn stage in Surabaya, Indonesië. Veel leesplezier en laat een berichtje achter! Groetjes Danny

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 4537

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Indonesië

Landen bezocht: