Lombok en Gili's !!! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Danny Cevaal - WaarBenJij.nu Lombok en Gili's !!! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Danny Cevaal - WaarBenJij.nu

Lombok en Gili's !!!

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

04 April 2014 | Indonesië, Soerabaja

Selamat Malam!!

We hebben een heerlijke vakantie in lombok gehad en op de gili's !

Bij aankomst in lombok bij ons hotel zag er goed uit, mooi zwembad en de appartementen waren omringt door mooie groene bomen dus je kreeg echt het jungle gevoel.

Eerste dag hadden we geluncht aan zee en zagen we hoe de verse visjes uit de zee werden gehaald om verkocht te worden.
De volgende dag een goeie ligstoel gekaapt van een luxe hotel. We werden eerst weggestuurd door de securtity maar ik zei dat we grote bintang wilden en toen mochten we blijven zitten haha.

De volgende dag probeerden we het weer maar toen werden we weggestuurd door de baas, het waren VIP stoelen. Het was ook best een VIP plek want je had niemand om je heen en je zat vlakbij het water. Toen maar gewoon op het strand gelegen, ook niet verkeerd.

We zijn naar Verschillende Gili's geweest, dat zijn kleine eilandjes die bij lombok horen. We gingen met een klein bootje met twee Indonesiërs. Gili Nangu waren we geweest en eentje zonder naam volgens mij. Maar echt zo helder water en zulk wit strand het was echt net een sprookje zo mooi.

De terugweg was wat minder sprookjes achtig want het weer sloeg om en de zee werd super onrustig. We moesten snel de eilanden verlaten want er kwam ook een storm die kant op.
Eenmaal op zee vloog het water langs alle kanten de boot in. Onze Indonesische bemanning kreeg het ook even benauwd. Mijn eerste zorg was mijn telefoon en camera. Dus die probeerde ik te bedekken maar dat lukte niet goed. Ik had nog niet gekeken naar de zee omdat ik met mijn spullen bezig was. Toen ik omkeek schrok ik wel, golven van 2,5e kwamen onze kant op en sloegen tegen de boot aan. Iedereen was een beetje in paniek en de Indo's zeiden dat we moesten gaan staan om de boot niet te veel laten lanceren in de golven. Dus toen stond ik daar met me pet achterstevoren op mijn hoofd vooraan de boot de golven te trotseren haha. Ik voelde me wel een zeeheld en ik vond echt echt super vet dat ik het avontuur had meegemaakt. Gelukkig waren we na een reis van 2 uur weer veilig aan wal.

We zijn ook naar tanjunaan beach geweest, Zuidoost lombok. Heeel erg mooi wit zandstrand en het bizarre was, echt bijna geen mensen! Echt een paradijsje zo relaxt daar.
Op het strand in kuta hebben we ook nog gezeten en toen kwam een man ons een cocosnoot aanbieden, eerst afgedingt natuurlijk. Maar het was ook zo'n zieltje dus ik wilde hem wel wat geven. Dus die man pakt daar zijn Machete en begint te hakken in dat ding douwt er een rietje in. Echt super tof.
Maar we werden al gauw weggejaagd door een aantal zwerfhonden die ook wel trek hadden in een cocosnoot. En vervolgens kwamen er ook geiten aan dus toen zijn we maar weggegaan haha. Der lag trouwens nog wel een flinke boomstam op het strand dus dat was mijn kans om even wat vakantie dead lifts te zetten.
We hebben ook nog een dag een rondtripje gedaan en hebben we een indo markt bezocht en wat aapjes gekeken. Hadden we pinda's geven en werden ze helemaal wild natuurlijk als ze weten dat ze wat te eten krijgen. Een aap dronk zelfs uit een flesje water, echt super menselijk. Echt heel apart om te zien.

Daarna gingen we naar Gili Trawagan, met een donders snelle speedboot. In 6 minuten waren we er.
En in Gili T heb ik natuurlijk mijn PADI duikcertificaat behaald! Wat een ervaring. Heel erg mooi. We begonnen met theorie en daarna gingen we het zwembad in. Ademen onder water was echt heel apart en gaf wel een benauwd gevoel. Maar dit wende al snel gelukkig. We moesten onze bril vol laten lopen onder water en weer leegblazen met je neus, af doen en weer terug op doen en dat soort dingen. Daarna gingen we het water in en zagen we gelijk vissen van meer dan een 1,5 meter lang ! Dus dat was wel een goeie duik. Uiteindelijk bijna een uur onder water geweest.
We hebben in totaal 4 duiken gedaan waaronder ook een wrakduik wat echt super tof was.

De laatste dag op gili hebben we lekker een fietsje gehuurd en zijn we het eiland rond gaan fietsen. Was wel apart om weer is op een fiets te zitten.

Dat was hem weer!

Sampai jumpah !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Welkom op mijn blog! Ik zal hier mijn updates plaatsen over mijn stage in Surabaya, Indonesië. Veel leesplezier en laat een berichtje achter! Groetjes Danny

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 4516

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Indonesië

Landen bezocht: