Aankomst Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Danny Cevaal - WaarBenJij.nu Aankomst Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Danny Cevaal - WaarBenJij.nu

Aankomst Indonesië

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

04 Februari 2014 | Indonesië, Batavia

Slamat Pagi ! Oftewel goedemorgen! Hier een eerste reisverslag.
Ik zal beginnen met de heenreis vanaf Schiphol in Amsterdam, die verliep namelijk niet zo soepel.
De datum van het visum kwam niet overeen met de datum van het terugticket. We moesten ter plekke nog een tussentijdse vlucht boeken dat we eerder het land uit zouden gaan. Erg ingewikkeld was het ..
Dus even wat stress nog in het begin.

Gelukkig was alles voor elkaar en we konden in het vliegtuig stappen. Het was erg moeilijk om van iedereen afscheid te moeten nemen, viel wel zwaar..

Eenmaal in het vliegtuig zat ik naast een Nederlandse man die al 20 jaar in de Filipijnen woonde en die stelde me wat op mijn gemak.
Na wat uurtjes toen de overstap gemaakt op Abu Dhabi.

Bizar veel tulbanden gespot en hoofddoeken echt niet normaal! En ook echt een supergroot vliegveld, althans dat willen ze er van maken. Het is wel een flinke zandbak daarzo haha.
We konden even rondhangen om vervolgens naar Jakarta te vliegen.

Bij aankomst in Jakarta regende het flink. Toen we van het vliegveld afkwamen kwamen er al Indonesische mannen als bosjes op ons afgerend want ze zagen natuurlijk dat we aan het zoeken waren. Ze wilden ons vervoeren. Uiteindelijk voorafgaand een prijs afgesproken (verstandig :) )
Zo gezegd zo gedaan maar wat een chaos hier in Jakarta in het verkeer. Iedereen rijd vlak langs elkaar en gaat allemaal net goed lijkt wel.

Eerste nachtje hier was wel aangenaam, had mijn rust echt wel nodig. Maar werd snachts wel wakker van DONDERSE onweer echt ongelofelijk harde knallen leek wel in de achtertuin hiero.

Gisteravond eerste saté gegeten en vannochtend als ontbijt vannochtend mihoen met gebakken groeten gegeten, smaakte best goed moet ik zeggen.
We zijn net nog even naar buiten geweest om te kijken naar de chaos in het verkeer en iedereen gaapte ons echt aan. Sommigen moesten lachen en toeterden in de auto's.

Straks gaan we weer vliegen naar Surabaya, om vervolgens opgehaald te worden door dr. Nuniek. Volgens mij gaan we vandaag ook een voorstel rondje doen. Ik ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte!


  • 04 Februari 2014 - 10:52

    Taar:

    Waauw lief. Wat een avontuur gelijk. Ben benieuwd hoe de vlucht naar Surabaya is gegaan. Je schrijft ook heel leuk dus prettig om te lezen. Hou ons maar vooral mij op de hoogte!! Voorzichtig en geniet vooral. Ik hou van jou <3

  • 04 Februari 2014 - 19:50

    Carla En Heleen:

    Zo wat een beleving in zo'n korte tijd wij zijn benieuwd wat je allemaal nog beleven mag maar leuk om jouw verslag te lezen en wij moesten lachen om jouw ontbijt hopen dat het mag blijven smaken wij zijn trots op jou geniet van je vrije dag en succes met school en je stage
    Heel veel liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Welkom op mijn blog! Ik zal hier mijn updates plaatsen over mijn stage in Surabaya, Indonesië. Veel leesplezier en laat een berichtje achter! Groetjes Danny

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 4522

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Indonesië

Landen bezocht: